1000 TL ve Üzeri Kargo Ücretsiz
1000 TL ve Üzeri Kargo Ücretsiz
  0 264 277 67 18
  • İşârâtül%20%20İcaz%20
İşârâtül İcaz
Ürün Kodu : 98860552035381         Yorumlar (0)        Yorum Ekle
300.00 TL   150.00 TL   Kdv Dahil

İşaratü’l-İ’caz   (Termo deri)

Resûl-ü Ekrem’in (asm) en büyük mu’cizesi, şüphesiz, Kur’an-ı Kerim’dir. Evet, Kur’an’ın mu’cize olduğu, âlem-i İslâmca kabul ve tasdik edilmiş bir hakikattir. İ’caz-ı Kur’an hakkında,

  • Gaibden, istikbalden haber vermesi.
  • Âyetlerinde tenakuz, tehalüf, hata bulunmaması.
  • Nazım ile nesir arasında, ediblerce gayr-ı malûm bir üslubu ihtiyar etmesi.
  • Okur yazar olmayan bir zattan sudûr etmesi.
  • Tâkat-i beşeriye fevkinde ulûm ve hakaiki ihata etmesi gibi pek çok vecihler sayılabilir.

Yirmi Beşinci Söz isimli eserinde Bediüzzaman, Kur’an’ın kırk vecihle mu’cize olduğunu ispat ve izah etmektedir.

Bunların içinde i’cazının en yüksek vechi, nazmındaki belâgattan doğmuştur. Evet, Kur’an’ın bu nevi i’cazı, beşerin tâkatinden hariç bir derecededir.
İşte İşaratü’l-İ’caz, baştan aşağıya kadar bu cezalet-i nazmiyeyi, nazımdaki belâgatı beyan eder. Saatin saniye, dakika, saati sayan ve birbirinin nizamını tekmil eden ne ise Kur’an-ı Hakîm’in her bir cümledeki, hey’atındaki nazım ve kelimelerindeki nizam ve cümlelerin birbirine karşı münasebatındaki intizamı öyle bir tarzda İşaratü’l-İ’caz’da âhirine kadar beyan edilmiştir.

“Şu İşaratü’l-İ’caz adlı eserden maksadımız; Kur’an’ın nazmına, lafzına ve ibaresine ait i’caz işaretlerini ve remizlerini beyan etmektir. Çünkü i’cazın mühim bir vechi, nazmından tecelli eder. Ve en parlak i’caz, Kur’an’ın nazmındaki nakışlardan ibarettir.”

İşaratü’l-İ’caz tefsiri; Birinci Dünya Savaşı esnasında, cephe-i harpte, me’hazsiz ve kitap mevcut olmadığı halde telif edilmiştir. Bazen siperde, bazen at üstünde, ağır şartlar altında yazılmıştır. Savaştan sonra İstanbul’da basılmıştır. Aslı Arapça’dır. Türkçe tercümesi ise uzun yıllar sonra, müellifin tensibiyle, kardeşi Abdulmecid Nursi tarafından yapılmıştır.

İşaratü’l-İ’caz, Fatiha suresinden başlayıp ayetleri sırası ile tefsir eder. Ancak o günün şartlarında Bakara suresinin ilk birkaç sayfasına kadar devam edilebilmiş, tekmili müyesser olmamıştır. Bu konuda Bediüzzaman şu ifadeyi kullanır:

“Harb-i Umumî hâdisat ve netaicleri mani olmasa idi, İşaratü’l-İ’caz’ı Allah’ın tevfiki ve izniyle altmış cilt yazacaktım. İnşâallah Risale-i Nur, ahîren o mutasavver hârika tefsirin yerini tutacak.”

***

İşaratü’l-İ’caz’dan Alıntılar

“Kırk sene evvel Harb-i Umumî’de, cephede, avcı hattında bazen at üstünde telif edilen bu İşaratü’l-İ’caz tefsirinin bir kısmını Üstadımızdan ders aldık. İlm-i belâgatı ve kavaid-i Arabiyeyi bilmediğimiz halde, aldığımız ders ile bundaki bir sırr-ı azîmi fehmettik ki bu İşaratü’l-İ’caz tefsiri, hakikaten hârikadır. Bu tefsir, Kur’an’ın vücuh‑u i’cazından yalnız nazmındaki i’cazı, hârika bir tarzda göstermesi münasebetiyle dört noktayı beyan ediyoruz:

Birincisi: Madem Kur’an; kelâmullahtır, umum asırlar üzerinde ve arkasında oturan muhtelif tabaka tabaka olarak dizilmiş bütün nev-i beşere hitap ediyor, ders veriyor. Hem bu kâinat Hâlık-ı Zülcelal’inin kelâmı olarak rububiyetin en yüksek mertebesinden çıkıp bu binler muhtelif tabaka muhataplarla konuşuyor, umumunun bütün suallerine ve ihtiyaçlarına cevap veriyor; elbette manaları, küllî ve umumîdir. Beşer kelâmı gibi mahsus bir zamana, muayyen bir taifeye ve cüz’î bir manaya inhisar etmiyor. Bütün cin ve insin binler muhtelif tabakada olan efkâr ve ukûl ve kulûb ve ervahının her birisine lâyık gıdaları veriyor, dağıtıyor.

İkincisi: Kelâm-ı ezelîden gelen ve bütün asırları ve bütün tavaif-i nev-i beşeri muhatap ittihaz eden Kur’an-ı Hakîm’in gayet küllî manalarının, cevherlerinin sadefi hükmünde olan lafz-ı Kur’anî, elbette küllîdir. Yalnız kıraatında her bir harfinin on, yüz, bin ve binler ve eyyam-ı mübarekede otuz bine kadar sevab-ı uhrevî ve meyve-i cennet veren huruf‑u Kur’aniyenin her birinde mevcudiyeti kat’î olan i’cazın bir kısmını bu tefsirde gördük.

Üçüncüsü: Bir şeyin hüsün ve cemali, o şeyin mecmuunda görünür. Cüzlere ayrıldığı vakit, mecmuunda görünen hüsün ve cemal, parçalarında görünmez. O şeyin umumunda tezahür eden nakış ve güzellik, her bir kısmında aranmaz. Görünmediği vakit, görünmemesi onun sebeb-i kusuru tevehhüm edilmez. Böyle olmasına rağmen, Kur’an-ı Hakîm’in sure ve âyetlerinde görünen mu’cize-i nazım, hey’at ve keyfiyat itibarıyla tahlil edildiği vakit, başka bir tarzda yine kendini ehl-i tetkike gösteriyor.
İşte bu İşaratü’l-İ’caz Arabî tefsiri, i’caz-ı Kur’an’ın yedi menbaından bir menbaı olan nazmındaki cezaleti, en ince esrarına kadar beyan ve izhar ediyor. Kur’an-ı Hakîm’in on, yüz, bin ve binler ve eyyam-ı mübarekede otuz bine kadar semere-i uhrevî veren hurufatının her birine ait, İşaratü’l-İ’caz’ın a’zamî ihtimam ile onlardaki i’cazı göstermeye çalışması, elbette israf değil ayn-ı hakikattir.

Dördüncüsü: Kur’an-ı Hakîm’in kelâm-ı ezelîden gelmesi ve bütün asırlardaki bütün tabakat-ı beşere hitap etmesi hasebiyle, manasında bir câmiiyet ve külliyet-i hârika vardır. İnsandaki akıl ve lisan gibi bir anda yalnız bir meseleyi düşünmek ve yalnız bir lafzı söylemek gibi cüz’î değil, göz misillü muhit bir nazara sahip olmak gibi kelâm-ı ezelî dahi bütün zamanı ve bütün taife-i insaniyeyi nazara alan bir külliyette bir kelâm-ı İlahîdir. Elbette onun manası, beşer kelâmı gibi cüz’î bir manaya ve hususi bir maksada münhasır değildir.
Bu sebepten, bütün tefsirlerde görünen ve sarahat, işaret, remiz, îma, telvih, telmih gibi tabakalarla müfessirînin beyan ettikleri manalar, kavaid-i Arabiyeye ve usûl‑ü nahve ve usûl‑ü dine muhalif olmamak şartıyla o manalar, o kelâmdan bizzat muraddır, maksuddur.

Tahirî, Zübeyr, Sungur, Ziya, Ceylan, Bayram”

***

“Kur’an’ın inci gibi lafızlarının dizilmesi, bir hayta bir çeşide bir nakşa münhasır değildir. Belki zuhurca, hafâca, yakınlıkça, uzaklıkça mütefavit çok tenasüplerden hasıl olan pek çok nakışlar üzerine dizilmişlerdir, nazmedilmişlerdir. Zaten i’cazın esası, ihtisardan sonra ancak böyle nakışlardadır.
Evet صِرَاطَ الَّذ۪ينَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ ile mâkablindeki her bir kelime arasında bir münasebet vardır.
Mesela اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ ile münasebeti vardır. Çünkü nimet, hamde delil ve karinedir.
رَبِّ الْعَالَم۪ينَ ile münasebettardır. Çünkü terbiyenin kemali, nimetlerin tevali ve teakubu ile olur.
اَلرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ ile alâkadardır. Çünkü اَلَّذ۪ينَ den irade edilen “enbiya, şüheda, suleha, ulema” rahmettirler.
مَالِكِ يَوْمِ الدّ۪ينِ ile alâkası vardır. Çünkü nimet-i kâmile ancak dindir.
نَعْبُدُ ile alâkası var. Çünkü ibadette imamlar, bunlardır.
نَسْتَع۪ينُ ile var. Çünkü tevfike ve ianeye mazhar bunlardır.
اِهْدِنَا ile var. Çünkü hidayette mukteda-bih onlardır.
صِرَاطَ الْمُسْتَق۪يمَ ile vardır. Çünkü doğru yol ancak onların mesleğidir.
طَر۪يقْ veya سَب۪يلْ kelimelerine صِرَاطْ kelimesinin tercihi, mesleklerinin etrafı mahdud ve işlek bir cadde olduğuna ve o caddeye girenlerin bir daha çıkmamalarına işarettir.

Ma’hud ve malûm olan şeylerde kullanılması usûl ittihaz edilen esma-i mevsuleden اَلَّذ۪ينَ tabiri, onların zulümat-ı beşeriye içinde elmas gibi parladıklarına işarettir ki onları taharri ve talep etmeye ve aramaya lüzum yoktur. Onlar, herkesin gözü önünde hazır olduklarını temin eden bir ulüvv‑ü şana mâliktirler. Cem’ sîgasıyla اَلَّذ۪ينَ nin zikri, onlara iktida ve tabi olmak imkânının mevcudiyetine ve onların mesleklerinde butlan olmadığına işarettir. Çünkü ferdî olmayan bir meslekte tevatür vardır, tevatürde butlan yoktur.
Mazi sîgasıyla اَنْعَمْتَ nin zikri, tekrar nimeti talep etmeye bir vesile olduğuna ve Allah’a râci olan zamiri de bir yardımcı ve bir şefaatçi vazifesini gördüğüne işarettir. Yani “Ey Rabb’im! Mademki in’am senin fiilindir ve evvelce de in’amı yapmışsın; istihkakım olmadığı halde in’amı tekrarlamak, senin şe’nindendir.”
عَلَيْهِمْ deki عَلٰى enbiyaya yükletilen risalet ve teklif yükünün pek ağır olduğuna ve sahraları faydalandırmak için yağmur, kar ve fırtınaların şedaidine maruz kalan yüksek dağlar gibi peygamberlerin de ümmetlerini feyizlendirmek için risalet zahmetlerine maruz kaldıklarına işarettir.”

Toplam 0 yorum yapıldı


Yorum yaptığınız teşekkür ederiz. Yorumunuz icelendikten sonra yayınlanacaktır.
Sizde yorum yapın
Doğrulama Kodu
İş Bankası
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Yapı Kredi
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Deniz Bank
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Halk Bank
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Garanti Bankası
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Finans Bank
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Teb
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
Akbank
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
3 Taksit
51.25 TL
153.75 TL
6 Taksit
25.88 TL
155.25 TL
9 Taksit
17.42 TL
156.75 TL
VakıfBank
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
Anadolubank
Taksit
Aylık
Toplam
Tek Çekim
150.00 TL
150.00 TL
BENZER ÜRÜNLER
%14
   Sepete Ekle
Kuran elifbası oyun seti
Kuran elifbası oyun seti
350.00 TL
300.00 TL
%32
   Sepete Ekle
Ahlak Risalesi
Ahlak Risalesi
110.00 TL
75.00 TL
%72
   Sepete Ekle
Göz Zinasını Bıraktıran Kitap
Göz Zinasını Bıraktıran Kitap
180.00 TL
50.00 TL
%70
   Sepete Ekle
Ticaret ve perakende
Ticaret ve perakende
250.00 TL
75.00 TL
%75
   Sepete Ekle
Osmanlı’yı Müjdeleyen Mevlana
Osmanlı’yı Müjdeleyen Mevlana
100.00 TL
25.00 TL
%50
   Sepete Ekle
Orta Boy Beş Risale Mecmuası
Orta Boy Beş Risale Mecmuası
200.00 TL
100.00 TL
%75
   Sepete Ekle
Beş risale
Beş risale (Cep boy)
100.00 TL
25.00 TL
%67
   Sepete Ekle
Barla Lahikası
Barla Lahikası
300.00 TL
100.00 TL
%50
   Sepete Ekle
Sikkei Tasdiki Gaybî
Sikkei Tasdiki Gaybî
300.00 TL
150.00 TL
%67
   Sepete Ekle
Sikkei Tasdiki Gaybi
Sikkei Tasdiki Gaybi
450.00 TL
150.00 TL
%72
   Sepete Ekle
Sikkei Tasdiki Gaybi
Sikkei Tasdiki Gaybi
530.00 TL
150.00 TL
%67
   Sepete Ekle
Sikkei Tasdiki Gaybıi
Sikkei Tasdiki Gaybıi
300.00 TL
100.00 TL
E-Bülten
İndirimli ürünler ve fırsatlardan ilk önce siz haberdar olmak istermisiniz?
softtr® | Profesyonel E-Ticaret Sistemleri ile hazırlanmıştır.